Update

8 december 2019 - Nadi, Fiji

Dag lieve mensen!

Tijd voor een update! Even kijken ik was gebleven bij Singapore. In Singapore ben ik de laatste dag naar Sentosa, dit is een soort eiland waar je van alles kan doen, Chinatown en op de top van het marina bay sands hotel geweest! In Sentosa heb ik de louge gedaan (dit zijn kleine kart wagentjes van een berg af) en ben ik naar het aquarium geweest. Drukke dag dus! Ik bleef bij het Franse gezin in hun hotel slapen, super lief en ben vanuit daar naar het vliegveld gegaan naar AUSSIE🤩. By far mijn favourite land tot nu toe. Ik ben begonnen in Darwin. Veel krokodillen gezien, national parken bezocht en cultuur gesnoven. Dit was 3 dagen en toen ging ik naar de outback. 6 dagen rijden van Darwin naar Alice springs. Wat een avontuur! Ik heb onder de sterren in het wild mogen slapen met slangen, spinnen, lisards ( weet het nl fv niet haha), noem het maar op. Ik vond het geweldig. Ook veel afgebrande bossen gezien, wat super erg is maar er mega mooi uitzag. En wat een heerlijke mango’s heb ik gegeten. Het is immers mango seizoen en kan nu dan ook geen mango meer zien haha. Onderweg zijn we op super veel mooie plekken gestopt om een stukje te hiken en vervolgens te zwemmen bij rotsen en watervallen (zonder krokodillen). Ook heb ik kangeroes mogen aaien en vasthouden. We hadden een klein maar leuk groepje van 9 mensen. En weer uit engeland, suprise. We hebben elke dag bijna wel de sunset mogen bewonderen, wat soms echt onwerkelijk was. Ik vond de outback erg bijzonder. Lange wegen zonder dat je iemand tegenkomt met rood zand en vlakke oppervlakte naar ineens beesten van bergen. Aangekomen in Alice Springs, 40 graden en geen water. Hier hebben we de uluru en de kings canyon mogen bewonderen (dit zijn stenen mensen, gewoon een groot stuk steen). Alice springs zelf is best gevaarlijk. Er liggen veel aboriginals op de grond overal naar je te roepen en proberen dingen van je te stelen. Niet echt een fijne stad. Hier heb ik mn eerst typische aussie meal gehad; een parmi. Dit is een schnitzel met kaas ham en tomaat erbovenop haha. Ook geroosterde bananen brood (heeeerlijk) en een pie zijn aussie food. Ik kan er wel aan wennen. Next stop: Brisbane. Mooie rustige stad. Ik ben hier naar de meest bekende dierentuin van Australie geweest en heb hier een koala mogen vasthouden. En super toevallig kwam ik een meisje van Thailand tegen in de dierentuin, waar ik die avond mee had afgesproken. Ik zat in een super leuk hostel waar 2 nederlanders werkten die mij de stad een beetje hebben laten zien en het uitgaansleven. Super gezellig. En nu naar mijn meest favoriete gedeelte van de trip: SURFKAMP. Wat heb ik hier genoten zeg. Ik begon in Byron Bay 2 dagen surfles. Aparte maar leuke stad. Veel hippies, surfers en mega relaxte zweer. Helaas zat mijn hostel 20 min lopen van het centrum wat wat minder was. Ik sliep in een tent tussen de paddo etende hippies. Ook weer een andere ervaring haha. Na 2 dagen ging ik naar spot X in Arrawarra. De planning was hier 5 dagen te zijn maar ik ben hier uiteindelijk 10 dagen geweest. Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet en super goed leren surfen. Ook heb ik hier kennis gemaakt met Goone. Dit is mega goedkope aussie wijn. Je betaald 6 euro voor 4 liter wijn en het zit in een plastic zak en je moet er dan op slaan voordat je het drinkt super gaar haha. Slap the goon noemen ze dat. Maargoed het kamp was best afgelegen dus er ging elke dag om 7u een bus naar de bottleshop voor alcohol en op di do en za was er een feestje in de sweatbox. Dit is een donker stink hol waar normaal zitzakken liggen waar je een film kan kijken. Verder deden we elke avond spelletjes of werd er wat geprganiseerd. En laten we de perfecte surfdudes niet vergeten. Na een tijdje leer je iedereen kennen en is het mega leuk en kon ik surfen wanneer ik wilde en hoorde ik echt bij het team. Het was dan ook jammer dat ik wegmoest maar ik moet en zal teruggaan! Aangezien ik hier langer wilde blijven had ik maar 1 dag in Syndey over. Ohja de bosbranden. Ik zat niet echt veilig ( stiekem zei ik van wel) we zaten omringd door echt grote branden en als de wind had gedraaid had het hele kamp afgebrand. We moesten dan ook een kleine evacuatietas pakken just in case. Deze eerste dagen toen het heftig was hing er wel een aparte sfeer. Niemand wist zo goed wat ie moest doen, of ie moest blijven of weggaan. Gelukkig werden de branden minder en hing er een topsfeer. Maargoed mijn vlucht was hierdoor geannuleerd naar Sydney. Daar ging mijn ene dag😂ik heb een auto met 3 andere mensen gehuurd en 6 uur naar Sydney gereden. Hier heb ik met 2 meiden van het surfkamp afgesproken en ben ik naar een foamparty geweest. De volgende morgen moest ik al vroeg naar Nieuw zeeland vliegen dus ik heb zeer weinig van Syndey mogen meemaken.

Wauuuuw Nieuw Zeeland, wat een prachtig land. Heel apart, maar prachtig. Ik heb het zuidereiland gedaan met een groep van 18 mensen. We begonnen in Wellington en gingen met de ferry naar het zuidereiland. Hier heb ik in abel tasman op een boot mogen slapen wat super mooi was en mogen zijlen. De hele tour zijn we vaak gestopt voor mooie uitkijken of het spotten van zeehonden. Ik ben in Frans Jozef geweest, waar ik quad heb gereden door de jungle en om de gletsjer heen. In Queenstown, waar we naar een silent disco zijn geweest en ik heb mogen skydiven van 15000 feet en een soort van bungeejumpen heb gedaan, mega vet! Ook heb ik hier de bekende fergburger gegeten. In Cristcurch hebben we in een oude gevangenis geslapen, wat best bijzonder was. Verder heb ik orka’s per toeval in het wild gezien op de ferry terug naar Wellington. Maar ik denk dat alle foto’s wel genoeg zeggen van de prachtige natuur!  En nu op naar alweer de laatste bestemming: FIJI 🌺

1. Oma en opa:
    8 december 2019
    Wat een fantastisch avontuur. Nu nog lekker nagenieten op de Fiji eilanden . Super trots op jou . Veel plezier en tot de 22ste kan niet wachten .
    Dikke kus van ons ❤️
  2. Hans Karen Kenza Sabeau:
    8 december 2019
    Wat een ervaringen! Leuk om te lezen 🥰 Heel veel plezier de laatste stop Fiji. We zijn ook weer blij als je er weer bent... 🎄😉😘
  3. Engelina:
    9 december 2019
    Prachtig Dewi.... ik heb genoten van je verslag!😘
  4. Carin:
    9 december 2019
    Geweldig avontuur toch Dewi. Het loopt nu op zijn eind, maar eerst nog even genieten!!
    Tot over een paar wkn😗