Fiji

19 december 2019 - Denarau Island, Fiji

Lieve mensen!

Ik heb 1 woord voor Fiji: Paradijs. De afgelopen 2 weken heb ik soms het idee gehad dat ik naar google aan het kijken was. Het is zo mooi. Ik heb 4 eilanden gezien door middel van een boottour. Op elk eiland zat dan een resort, wat best luxe was. Het eerst eiland was super klein en kon je in 4 min omheen lopen. Hier heb ik een jongen uit Gronginen ontmoet waar ik de rest van mn tour mee ben gaan reizen. Ik heb de bula dans geleerd, kennis gemaakt met de taal en een krabrace gedaan. En het eten is echt super goed. Bula is hoi maar wordt eigenlijk voor alles gebruikt. Proost is bula eigenlijk alles haha. Vinaka is dankjewel. Met de krabrace moesten we in koppels een krab zoeken en welke krab het eerst over de finish was had gewonnen. En natuurlijk hadden wij gewonnen met meneer krabs. De mensen hier zijn echt de meest aardige mensen op aarde. Alles gaat op zn “fiji time” zoals ze dat noemen. Niemand heeft haast, geeft om geld en heeft het beste voor je over. Het tweede eiland heb ik heel avontuurlijk met mn reismaat een kokosnoot in het wild gevonden, opengemaakt en opgedronken. Hij smaakte wel een beetje raar en was waarschijnlijk nog niet rijp haha. Ik heb hem recht laten snijden en schoongemaakt en als beker gebruikt. De mensen daar hebben elke avond een traditie en dat is kava drinken uit zon kokosnootcup. Leuk dacht ik met de locals. Ze spelen dan liedjes op de gitaar en ik mocht het kleine gitaartje spelen. Kava is in nederland verboden kwam ik later achter en het heeft een hele apart smaak. Ze drinken hier geen alcohol maar dus kava. Ik weet niet precies wat het is maar je wordt er mega moe van. Ik had er veelste veel van gedronken omdat je pas wegmag als alles op is volgens de traditie en ben er super ziek van geworden haha. Maar wel een leuke ervaring. Ohja en overal waar je aankomt staan ze klaar met een gitaar en zingen ze liedjes voor je. Ze zijn echt mega dankbaar. Het derde eiland heb ik scobedive gedaan, 12 meter diep! Ik heb nemo gezien, nog wat andere mooie vissen en magisch koraal. Super vet! Het laatste eiland was blue lagoon van de film. Hier heb ik een hike gedaan maar overal het algemeen heb ik overal veel gerelaxed. Het is nu orkaaseizoen en dus low season en er zijn dus niet veel mensen en over het algemeen veel stelletjes. Ik ben nu in een super luxe resprt voor de laatste dagen nog even aan het bijkomen voordat ik ruim 25 uur naar het koude Nederland mag vliegen. Tot gauw iedereen !!

1. Engelina:
    19 december 2019
    Hey Dewi.... super leuk verslag weer! Geniet lekker van de laatste dagen en goede terug reis. Groetjes Engelina😘
  2. Hans Karen Kenza Sabeau:
    19 december 2019
    Geniet nog even voor de lange terugvlucht naar een mooi maar koud verlicht Enkhuizen 🎄😘