Koh Phi Phi en Chaing Mai

23 oktober 2019 - Singapore, Singapore

10 tm 21 sept

Hee halloootjes, ik leef nog hoor. Ik geniet zo van de momenten en ben de hele dag bezig dat ik weinig tijd had om te updaten. Maar ik zit nu in het vliegtuig naar Singapore dus heb even tijd een korte samenvatting te geven :) Koh Phi Phi daar was ik gebleven. Echt super super mooi, wel iets te toeristisch als het aan mij ligt. Fv denken we kwamen aan en ik moest wel fv wennen omdat een paar mensen van de groep wegwaren omdat ze 9 dagen hadden. We verbleven in een mooi resort met zwembad op het dak🙌🏼. Helaas was ik niet helemaal fit en ben ik 4 dagen ziekjes geweest, gelukkig maar 1 dag dat ik echt op bed moest blijven. Want ik wil nooit wat missen natuurlijk haha. Maargoed eerste avond gingen we naar een bekende muah tai bar waar het publiek kan vechten tegen elkaar in de ring. En natuurlijk onze Hamish (het haantje van de groep) ging de ring in en won ook nog. Hierna gingen we uit alleen een een of andere koning is ooit ergens overleden dus van 12 tot 12 mocht er geen alcohol geschonken worden overal en sloten alle clubs dus gingen we maar zwemmen. Overal lopen btw kittens en baby konijntjes, super schattig. De 2 dagen erna hadden we boottochten met snorkelen en een soort eilandhoppen. Zelfs ik heb gesnorkeld en mn angst voor vissen (deels) overwonnen. De een a laatste avond moesten we iets van 1000 trappen lopen om bij het viewpoint te komen. Mooi uitzicht maar ik heb nog nooit zo hard gezweet. Hierna ben ik ook echt ziek geworden en ben ik naar bed gegaan. De rest ging naar een vuurshow en nog uit. De dag erna was ik er weer en gingen we naar een poolparty want Nathan was jarig. Helaas regende het wel maar was super gezellig. Hierna kreeg ik revanche en gingen we nog een keer naar de vuurshow haha. De volgende ochtend vertrokken we al vroeg naar Phuket om vanuit daar naar Chaing Mai te vliegen. We hadden de middag vrij en eigenlijk hebben we veel geslapen. De dag erna gingen we ziplinen door de jungle. Dat was echt heel vet, dat uitzicht niet te verwoorden. De dag erna moesten we vroeg op om te hiken door de jungle en daar een nachtje te slapen waar ook geen bereik was. We kwamen eerst in een oud arm dorpje, kijken hoe de mensen daar leven. Hierna nog een tempel gezocht en toen 2 uur gelopen naar het kamp. Kwam onderweg nog een spin tegen(fotos). Het kamp was niet echt mn ding. We lagen op matjes en de dekens waren van dat jeukende wol. Ennn er was geen licht en toen ik naar de wc ging en scheen met me zaklamp zat er een enorme spin aan de muur. Never again😂. De volgende dag moesten we weer 2 uur lopen in de hitte, dat was echt zwaar. Hierna zouden we bamboo raften alleen ik en 3 andere meiden gingen naar het hotel een beetje slaap inhalen. We hebben toen pizza en snacks en facemasks gehaald en relaxed in de kamer. De dag erna, de beste dag al zeg ik het zelf, moesten we om 6u op voor de olifanten!! Het was echt amazinggg. Echt een aanrader. Dit was ook een soort recreatiegebied waar ze vrij rond konden lopen. En dat was de laatste avond alweer. We gingen uit eten (eigenlijk elke dag) en hierna naar een ladyboy show. Ik vond het geweldig. Hierna zijn we nog uitgegaan en heb ik allemaal Nederlanders ontmoet, super leuk. Ik was maarliefst 6:30 thuis net op het moment dat mn kamergenoot naar het vliegveld moest😂maar we hadden genoten. Ohja en we zijn nog naar de nightmarket geweest, waar je “vers” eten en spullen kan kopen super chill. En nu op naar Singaporeee. Ik vond Thailand echt top en ga zeker nog een keer terug met een paar uit de groep.

Ik ben trouwens nu al 2 dagen in Singapore. Wauw. Ik had me niet super erg verdiept in Singapore maar wat een geweldige stad. Het is zo modern en apart ontworpen en super makkelijk alles te bereiken. Daarnaast is het heel veilig want echt overal hangen camera’s. Het enige rare is dat kauwgom super strafbaar is en je nergens mag eten op openbare plekken. Wist ik natuurlijk niet dus werd al aangesproken in de bus haha. Ik kwam midden in de nacht aan en ging toen gelijk naar bed. Het hostel is prima, heb veel thaise (of tenminste daar lijken ze op) kamergenoten en die zijn niet echt van gezellig dingen doen ofzo. Dus ik ging naar de dierentuin. Bij de bushalte werd ik aangesproken door een frans gezin. Echt een super lief gezin waar ik de hele dag mee ben opgetrokken. Helaas regende het de hele dag. Ze nodigde me uit om mee uit eten te gaan en hebben dat ook nog betaald. Hierna ging ik met 1 zoon van mijn leeftijd Singapore verkennen want zijn moeder is hier opgegroeid en kent de stad als thuis. Duss ik had mijn persoonlijke gids. We belandde in een soort rooftop bar en was mega gezellig. Vandaag ga ik naar de gardens bij de bay en de orchard road. Hierna ben ik weer uitgenodigd door het gezin om in hun hotel (mega luxe) te komen zwemmen. Luckyyy me

challass

1. Carin:
    23 oktober 2019
    Geweldig om te lezen Dewi!!!
    Wat een avontuur!!

Xxx
  2. Oma en opa:
    23 oktober 2019
    Ben je in het dorp van de long Necks geweest . Zal je gebeuren dat je zo,n uitgerekte nek wel vrolijk al die kleurtjes .
    Maar wel weer een mooi reisverslag . Op naar je andere avontuur kijk al weer uit naar je nieuwe verslag .
    Dikke kus
  3. Pemm:
    23 oktober 2019
    ahh super leuk dewii!! mooie fototjes ook ! zo leuk om te lezen :D
  4. Hans Karen Kenza Sabeau:
    23 oktober 2019
    Wat een mooi verhaal weer! En goed teken als je weinig tijd hebt om te schrijven... maar wel leuk om te lezen allemaal. Geniet en op naar de volgende avonturen 🤩😘